Meer informatie
Mogelijkheden van een virtuele assistent
We zien steeds meer chatbots om ons heen. Je kunt een chatbot vragen stellen waarop je een antwoord krijgt via je computer of mobiele telefoon. De chatbot kan ook vragen stellen of een aantal keuzes geven om de chat richting te geven.
Chatbots met hersenen
Voor bepaalde chatbots wordt Artificial intelligence (AI) gebruikt. Er zijn verschillende mogelijkheden om AI toe te passen in een chatbot. Een bekende toepassing van AI is spraakherkenning. Hiermee kunnen vragen worden ingesproken in plaats van worden ingetypt.
Meer mogelijkheden door AI
Met behulp van AI is meer mogelijk. Zo kan de gebruiker zijn vraag stellen in zijn eigen woorden en taal. Met behulp van Natural Language Processsing probeert de chatbot te begrijpen wat de bedoeling of intentie van de gebruiker is. Dit doet hij door de gestelde vraag te vergelijken met een aantal voorbeeldvragen, en de voorbeeldvraag te kiezen die het meest lijkt op de gestelde vraag. Aan iedere voorbeeldvraag is een antwoord gekoppeld dat de chatbot vervolgens teruggeeft aan de gebruiker.
Question Answering
Een andere toepassing van AI is Question Answering. Hierbij hoeven geen voorbeeldvragen te worden in gegeven, maar zoekt AI het antwoord op in een digitale kennisbank. Dat kan bijvoorbeeld een website zijn of een online document. Dit kan gecombineerd worden met Lexicon Simplification waarmee het antwoord vereenvoudigd kan worden naar het gewenste niveau.
Mogelijk gemaakt dankzij
Zo’n slimme assistent ontwerpen en maken raakt aan erg veel vakdisciplines.
Reden waarom we erg blij zijn dat de volgende partijen deel van ons team uitmaken.
Interesse in meer projecten zoals Sensitieve Virtuele Assistent?
Ga naar www.sevazorgtechnologie.nl om meer projecten te bekijken.